Flere tog eller punktlige tog - Hva vil togkundene ha?
13.08.2025 kl. 12:00 - 12:45
Madam Reiersen (Nedre Tyholmsvei 3)
Vy har spurt kundene hva de helst vil ha, når det ikke er mulig å få alt: Flere avganger, bedre plass, høyere punktlighet eller rett og slett bare færre overraskelser?
Selv om det gjøres store investeringer på jernbanen for tiden, vil det fortsatt være knapphet på kapasitet, etterslep på fornyelse og utfordringer med signalfeil og perioder med buss for tog ved arbeid på sporet i flere år framover. Derfor står togselskapene står overfor viktige veivalg, sammen med myndigheter, Bane NOR og resten av jernbanesektoren.
Program
12.00: Velkommen v/ Marius Holm
12.02: Føremelding for jernbanen - Hva kan togkundene forvente framover?
Gro Bakstad og Jon-Erik Lunøe gjør opp status for kvaliteten på togtilbudet, og gir en føremelding for de neste årene. (Ny tog, nye dobbeltspor og fornyelse av skinner og signal)
1215: Flere avganger eller punktlige tog – Vy har undersøkt hva kundene misliker mest: Forsinkelser eller færre avganger. v/ Marius Holm
12.20: Hva sier pendleren? Er togkundenes rettigheter godt nok ivaretatt? Samtale med Sindre Solberg Olsen, som har tilbrakt 700 timer per år på toget, og Thomas Iversen, fagsjef i Forbrukerrådet.
12.45: Avslutning
Selv om det gjøres store investeringer på jernbanen for tiden, vil det fortsatt være knapphet på kapasitet, etterslep på fornyelse og utfordringer med signalfeil og perioder med buss for tog ved arbeid på sporet i flere år framover. Derfor står togselskapene står overfor viktige veivalg, sammen med myndigheter, Bane NOR og resten av jernbanesektoren.
Program
12.00: Velkommen v/ Marius Holm
12.02: Føremelding for jernbanen - Hva kan togkundene forvente framover?
Gro Bakstad og Jon-Erik Lunøe gjør opp status for kvaliteten på togtilbudet, og gir en føremelding for de neste årene. (Ny tog, nye dobbeltspor og fornyelse av skinner og signal)
1215: Flere avganger eller punktlige tog – Vy har undersøkt hva kundene misliker mest: Forsinkelser eller færre avganger. v/ Marius Holm
12.20: Hva sier pendleren? Er togkundenes rettigheter godt nok ivaretatt? Samtale med Sindre Solberg Olsen, som har tilbrakt 700 timer per år på toget, og Thomas Iversen, fagsjef i Forbrukerrådet.
12.45: Avslutning
- Kontaktperson
- Elin Myrmel-Johansen (Kommunikasjonsdirektør)
- Telefon
- +4793480538
- Arrangør(er):
- Vy
Ordstyrer:
-
Marius Holm
Vy
Konserndirektør Marked og Kommunikasjon
Medvirkende:
-
Gro Bakstad
Vy
Konsernsjef -
Jon Erik Lunøe
Bane NOR
Konsernsjef -
Thomas Iversen
Forbrukerrådet
Fagsjef -
Sindre Solberg Olsen
Storebrand
Erfaren togpendler og Corporate Partnership Manager
- Type arrangement:
- Debatt