Gjør frivilligheten synlig igjen!
13.08.2025 kl. 14:30 - 15:30
Kystveien 30 (Kystveien 30)
Norsk frivillighet usynliggjøres gjennom digital fragmentering, tøffe algoritmer og hodeløs bruk av digitale aktører som ikke vil oss vel.
Hør hvordan Det Frivillige Skyttervesenet løste det økende problemet med digital usynlighet og hvordan de fikk samlet og synliggjort innholdet fra 825 lag spredt over hele landet som alle postet verdifulle glimt av aktiviteter, samfunnsarbeid og felleskap på et utall Facebooksider, grupper, instagramkontoer, Sanapchatprofiler og hjemmesnekrede nettsider, i tillegg til noe pliktskyldig aktivitet på de offisielle nettsidene.
Skyttervesnetets historie viser at det er mulig å ta tilbake kontroll fra algoritmenes tyranni og få ti et samspill som gavner medlemmer og organisasjonen.
Det Frivillige Skyttervesen (DFS) har over 135 000 medlemmer fordelt på 825 skytterlag, 47 skyttersamlag og 9 landsdelskretser – en kompleks og geografisk spredt organisasjonsstruktur. Hvordan sikrer man effektiv og målrettet kommunikasjon i en slik struktur?
Innocode og DFS har samarbeidet om å utvikle en digital løsning som muliggjør relevant og treffsikker kommunikasjon – nasjonalt, regionalt og lokalt – til medlemmer og frivillige på tvers av organisasjonen. Resultatet er en kommunikasjonsplattform som kombinerer sentral styring med lokal forankring og aktivitetstilpasset innhold.
Under Arendalsuka deler vi erfaringene fra samarbeidet og viser hvordan teknologiske verktøy kan bidra til å styrke samhold, engasjement og informasjon i store frivillige organisasjoner.
Velkommen til et inspirerende innlegg for alle som jobber med frivillighet, medlemsorganisasjoner og internkommunikasjon i komplekse strukturer.
Hør hvordan Det Frivillige Skyttervesenet løste det økende problemet med digital usynlighet og hvordan de fikk samlet og synliggjort innholdet fra 825 lag spredt over hele landet som alle postet verdifulle glimt av aktiviteter, samfunnsarbeid og felleskap på et utall Facebooksider, grupper, instagramkontoer, Sanapchatprofiler og hjemmesnekrede nettsider, i tillegg til noe pliktskyldig aktivitet på de offisielle nettsidene.
Skyttervesnetets historie viser at det er mulig å ta tilbake kontroll fra algoritmenes tyranni og få ti et samspill som gavner medlemmer og organisasjonen.
Det Frivillige Skyttervesen (DFS) har over 135 000 medlemmer fordelt på 825 skytterlag, 47 skyttersamlag og 9 landsdelskretser – en kompleks og geografisk spredt organisasjonsstruktur. Hvordan sikrer man effektiv og målrettet kommunikasjon i en slik struktur?
Innocode og DFS har samarbeidet om å utvikle en digital løsning som muliggjør relevant og treffsikker kommunikasjon – nasjonalt, regionalt og lokalt – til medlemmer og frivillige på tvers av organisasjonen. Resultatet er en kommunikasjonsplattform som kombinerer sentral styring med lokal forankring og aktivitetstilpasset innhold.
Under Arendalsuka deler vi erfaringene fra samarbeidet og viser hvordan teknologiske verktøy kan bidra til å styrke samhold, engasjement og informasjon i store frivillige organisasjoner.
Velkommen til et inspirerende innlegg for alle som jobber med frivillighet, medlemsorganisasjoner og internkommunikasjon i komplekse strukturer.
- Kontaktperson
- Morten Undseth (Markedssjef/CMO)
- Telefon
- +47 907 85 451
- Arrangør(er):
- INNOCODE AS og Det Frivillige Skyttervesen
Ordstyrer:
-
Morten Undseth
DFS
Markedssjef
Medvirkende:
-
Jarle Tvinnerheim
DFS
Generalsekretær -
Morten Holst
Innocode
Strategi/innovasjon
- Type arrangement:
- Foredrag