Hopp til innhold

Markedsføring og bærekraft – motstridende interesser eller gjensidig avhengighet?

13.08.2025 kl. 11:00 - 11:45

Madam Reiersen (Nedre Tyholmsvei 3)

Markedsføring er et verktøy for å skape vekst. Vekst betyr gjerne økt forbruk, enten privat eller i næringsvirksomhet. Betyr det at markedsføring er et verktøy som jobber mot klimamålene, eller kan markedsføring være et verktøy for å drive frem endring i forbrukervaner og skape større lønnsomhet i bærekraftsinitiativer? Og hva tenker den norske forbrukeren?

Dette ønsker dentsu å sette søkelyset på i en paneldebatt under Arendalsuka. Dentsu har undersøkt fokuset på, og interessen for, bærekraft blant norske forbrukere. Disse funnene ønsker vi å diskutere med fremtredende norske selskaper for å sette søkelyset på hva som helt konkret kan gjøres innen markedsføringsfeltet for å bidra til økt bærekraft og hva som eventuelt hindrer oss i å lykkes med bærekraftig vekst i konkurranseutsatte næringer.
Kontaktperson
Trine Lien
Telefon
95965989
E-post
trine.lien@dentsu.com
Arrangør(er):
Dentsu Norge AS

Ordstyrer:

  • Paal Fure Dentsu Norge
    CEO
  • Stian Giskødegaard Dentsu Norge
    Business Development Director
Type arrangement:
Samtale
Tema:
Innovasjon, Media/kommunikasjon